لاماسو

بهش گفتم بیرون آشغال نریز، گفت خب جمع میکنن، بلاخره حقوق میگیرن و اشتغال زایی میشه . اگر نریزیم اونها بی کار میشن .

هنگ کردم . نمیدونستم چی جوابش رو بدم. هنگ کردم اما نه به دلیل احمق بودن یا ندنستن بودن اون، بلکه به این جنبه قضیه تا با حال اصلا فکر نکرده بودم . راست میگفت! واقعا اونها بیکار میشدن . سکوت کردم، جوابی نداشتم .مدتی گذشت و فراموش کردم قضیه رو تا یه روز دوباره تنها که بودم فکرش اومد سراغم .

۲ چیز توجهم رو جلب کرد، یکی که به این قضیه قبلا خیلی فکر نکرده بودم و سر سری حرفهای دیگران و تلوزیون رو تکرار میکردم و نه اینکه خودم به این نتیجه رسیده باشم، دومی جواب بود سوال اون بود . خب یک سرمایه مشخصی صرف چیزی میشد که به راحتی قابل جلوگیری بود و اون سرمایه پتانسیل تبدیل به چیزهای مفیدتری رو داشت . وقتی تعداد رفتگران شهرداری کاهش پیدا کنه، مقدار سرمایه بیشتری در دست شهرداری میمونه برای انجام کارهای شهری دیگه، مثلا مثل ساختن فضای سبز بیشتر و ... . از طرفی عمر و وقت کمتری صرف کار بیهوده رفتگری میشه ! رفتگر عملا در حال انجام چالش خاصی نیست که بگیم ذهنش رو درگیر کنه . شاید با اون سرمایه اضافی بشه اشتغال زایی مفید تری به وجود آورد . 

کار رفتگری کار بیهوده ای هست، بیهوده از نظر چالش فکری و گرنه خود کار، کار بسیار حیاتی ایِ .  اگر وجود نداشت با این نوع رفتار، دنیا رو زباله و تعفن برداشته بود . وقتی هر کسی میتونه با یک حرکت کوچیک باعث تغییر در سطح وسیع بشه که به سود خودش هست، چرا انجام نده ؟ این ورای زیبایی شهری در مرحله اول هست، اینکه یکی آشغال بریزه و روز بعد آشغال جمع بشه . 
  • ساسان .

نظرات  (۴)

جهان سوم که میگن همینه
پاسخ:
جواب ساده و دم دستی بود ، یکم خلاقیت داشته باش آناتومیولوژیست ! *
روزت بخیر :)


*(منظور به اشتباه یا درست بودن جملت نبود .)
تو این که هر چی بهمون گفته میشه ما بدون فکر تکرارش میکنیم حرفی نیست .
ولی واقعا چطور میشه که یه ادم با همچین طرز فکری به این مسئله نگاه میکنه؟ این موضوع در مواردی میتونه واسه خودشم ناراحتی ایجاد کنه اخه
پاسخ:
" این موضوع در مواردی میتونه واسه خودشم ناراحتی ایجاد کنه اخه"
نکته جالبی هست، آره شاید همینطور باشه، شاید هم در همه موارد ایجاد میکنه اما علت اصلیش رو متوجه نیست .
چون که شاید فکر نکردن راحت تر از فکر کردن هست . 
روزتون بخیر . :)
من اگه حوصله ی حرف زدن داشتم که حالا اینجا نبودم:))
قطعاً که درست بود!!! :دی
 ولی نیاز به بسط بیشتری داشت.تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پاسخ:
حدیثت پفکی بود :P
تو کلا با من لجی
حالو بِی ذو
درستت میکنم
پاسخ:
ممنون از لطفتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی