لاماسو

اکرلیک، تمرین اول

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۴۳ ب.ظ

نقاشی هم مثل هنرهای دیگه ای که میشناسم، نیازمند یادگیری تکنیک هست و استعداد داشتن به تنهایی راه به جایی نمیبره .بعضی ها معتقدن که تنها هم تکنیک رو میشه یاد داد، و قسمت دیگش مثل ایده و فکر،  بستگی به شرایط درونی فرد داره و خود فرد باید پرورشون بده .

مثل شعر که داشتن دامنه وسیع لغات به شاعرها در شعرهایی که میگن کمک میکنه، در نقاشی هم هر چه تکنیک و قدرت اجرایی بالاتری نقاش داشته باشه، طبعا قدرت و کیفیت اجرای ایده هاش بالاتر میره . در نقاشی، طراحی قوی، تاثیر بسیار زیادی روی نقاشی داره و یکی از الزامات شروع نقاشی، تمرین طراحی قبل از اون هست . 


برای کنکور عملی ارشد، کلاس نقاشی ثبت نام کردم . برای جلسه دوم باید ۲تا کار کپی کوچیک حدود 35x50 با اکرلیک می آوردم، با هدف تقویت قلم گذاری و آشنایی با تکنیک های اکرلیک . قلم زدن یا "تاش" کارکردی مثل خط در طراحی رو داره . همونطور که خط با تمرین و استمرار و نه فکر کردن، کیفیتش افزایش پیدا میکنه، تاش هم همینطور هست . امروز که کارها رو نشون استاد دادم، بیشتر مطمئن شد و تمرین های دیگه ای داد که باید در این مدت انجام بدم تا قدرت اجراییم بالاتر بره و آماده بشم . 

این اون ۲عکس، کار تمرین بودن، تجربه های اولم در اکرلیک . اکرلیک رو یه مدیومی تعریف میکنن بین رنگ روغن و آبرنگ . حلالش آب هست، جلا و جرم رنگی رنگ روغن و رو نداره از طرف دیگه خصوصیت روحی بودن آبرنگ رو هم نداره . کدر و ماتی خاصی داره که مخصوص خودش هست، زود خشک شدنش  نسبت به رنگ روغن یه خصلت خوبه. قدرت کار ترکیبی آب رنگی و تاش های غلیظ  هم داره . برای کنکور ارشد اکرلیک بهترین گزینه هست .


توی این ۲تا کار به وضوح ضعف من در هجم پردازی، تاش گذاشتن و ترکیب رنگی در جاهایی مشخصه . مثلا توی سمت راستی لباس ها هجم ندارن و یه سطح تخت به نظر میرسن، در حالی که لباس واقعی تو رفتگی، عمق داره . این به علت بلد نبودن و نداشتن تجربه هجم پردازی با چندین رنگه، در سمت چپی، بدن آدمه هم همین ضعف تکنیکی رو داره، بدن اصلا هجمی نداره و در واقع اصلا بدن نیست . تاش گذاشتن ها هم خیلی خام دستانست . 

قرار شده برای جلسه بعد روی مقواهای بزرگ تمرین طراحی فیگور با اکرلیک و رنگ پلاستیک انجام بدم، انجام کارهای بزرگ چه در طراحی و چه در نقاشی به فرد جسارت اجرایی میده و خط و تاش گذاری رو قوی میکنه . 


  

  • پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۴۳ ب.ظ
  • ساسان .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی