لاماسو

" سرت به کار خودت باشه " این نقل قولیه که به قول خود استاد، باعث موفقیتش در زندگیش شده، رتبه های تک رقمی کنکور، دکترای فلسفه هنر و قسمت های دیگه زندگیش . صحبتی که در بچگی وقتی اومده به پدرش چغلی خواهرش کنه پدرش بهش گفته و برای اون این یک شوک بوده و مسیر رفتاریش رو عوض کرده . همین حرف داخل کنکور به من هم کمک کرد و فکر میکنم بعدها هم بهم کمک کنه ، اینکه سرم به زندگی خودم باشه . وقتی این مدت رو میبینم، متوجه میشم که همین درصدی که الان توجه به خودم داشتم چقدر باعث خودشناسیم شده و باعث شناخت و درک بهتر دیگران شده و در کیفیت زندگیم تاثیر مثبت داشته، پس ادامه این وضع باید خوب باشه نسبت به سرک کشیدن به کارهای دیگران و تلاش برای مثل دیگران بودن . 

کنکور عملی چهارشنبه هم، همین نقل قول به دادم رسید . روی برگه موضوع، مشخص کرده بودن که تنها از مدادرنگ، ماژیک و روان نویس استفاده کنید و به غیر از اون برگه تصحیح نخواهد شد، با این حال خیلی ها رو میدیدم که دارن آبرنگ کار میکنن و گاهی وسوسه میشدم و فکر میکردم اونها چیزی بیشتر از من میدونن . من مداد رنگ کار نکرده بودم و با اکرلیک تمرین کرده بودم و اینکه میدیدم اونها به چه راحتی دارن کار میکنن و از من جلوتر هستن، تحریک کننده بود . اما این نقل قول همچنان توی سرم بود "سرت به کار خودت باشه". چند بار نگاه به برگه موضوع دوباره انداختم، نوشته بود فقط از اینها استفاده کنین، به حس خودم اعتماد کردم و ادامه دادم، هر چه قدر هم که نتیجه آخر بد باشه .  

چیزی که در من این جمله فعال میکنه، اعتماد بیشتر به خودم هست، کمتر مقایسه کردن خودم با دیگران . چونکه در پس ذهنم فکر میکنم همه کار درست رو انجام میدن و من دارم اشتباه میکنم، با اینکه این جمله همچین اشاره ای شاید نداشته باشه، اما این موضوع رو یادم میاره .

  • ساسان .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی